در دنیای امروزی که در گوشه به گوشه آن نشانه ای از اینترنت و وب وجود دارد ، نمیتوان اثر مجازی را روی کسب و کار نادیده گرفت ، پس اگر که شما هم میخواهید مخاطب بیشتری را جذب کنید و کالا یا خدمات خود را بیشتر عرضه کنید باید همین الان دست به کار شوید و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنید.
مهم ترین و بهترین روش که هم اعتماد مخاطب را جذب کند و هم فروش شما را بیشتر کند ایجاد یک وب سایت درست و اصولی است.
بعد از طراحی و ایجاد سایت حالا زمان آن است که شروع به تولید محتوا کنید ، این کار یک روش عالی برای جلب توجه مخاطب به شمار می آید و کمک زیادی را در این راستا به شما میکند.
در این مقاله هر آنچه که نیاز است برای جلب توجه مخاطب بدانید را بیان خواهیم کرد و به شما نشان میدهیم که تولید محتوا به خصوص محتوای متنی چه اندازه اهمیت دارد ، پس با ما همراه باشید.
چرا جلب توجه مخاطب این روزا انقدر مهمه؟؟
شاید بپرسید چرا تمامی متخصیص تا این اندازه بر روی تولید محتوا تاکید دارند و آن را لازمه موفقیت در دنیا وب میدانند ؟
بگذارید از شما بپرسیم چرا سایت درست میکنید و محصولات خود را تبلیغ میکنید ؟ بدیهی است همگی برای این است که بتوانید مخاطب بیشتری را جذب کنید تا محصول خود را به فروش برسانید و سود بیشتری کنید ، یا آنها را وادار به استفاده از خدمات خود کنید و از این راه پول دربیاورید.
چه در دنیای واقعی و چه مجازی بدون داشتن مخاطب نمیتوان پول درآورد و اگر هنوز در این تصور هستید که میتوانید بایستی کمی نظر خود را عوض کنید !
محتوا ساختمان اصلی وب سایت شما و مهم ترین وسیله برای جلب توجه مخاطب می باشد ، پس باید به صورت درست و اصولی تولید محتوا کنید.
امروزه گروه های زیادی در سراسر کشور فعالیت میکنند که میتوانید سفارش تولید محتوا خود را نزد آنها به ثبت برسانید.
اگر بخواهیم به صورت موردی ذکر کنیم که چرا جلب توجه مخاطب اهمیت دارید :
۱ ) جذب مخاطب بیشتر برابر است با پول بیشتر برای شما پس اگر پول بیشتر میخواهید باید بیشتر مخاطب را شیفته خود کنید.
۲ ) هر چقدر کلیک و بازدید از وب سایت شما بیشتر باشد ، گوگل رتبه بهتری به شما میدهد.
۳ ) هر چقدر مخاطب بیشتر نظرش جلب شما شود راحت تر میتواند که به وب سایت شما اعتماد کند و این یعنی خرید بیشتر.
۴ ) از رقیبان خود جلو میزنید.
۵ ) برند شما معروف تر میشود و بیشتر بین افراد شناخته میشود.
۶ ) امکان برگشت مشتری بالا است زیرا در صورتی که بتوانید به خوبی نظر مخاطب را جلب کنید در خرید های بعدی خود نیز حتما به وب سایت شما نگاهی خواهد انداخت.
توجه مخاطب اصلا یعنی چی؟؟
شاید اصلا بپرسید چگونه میتوان نظر مخاطب را به سایت خود جلب کرد ؟
راه های زیادی امروزه به دست تجربه ایجاد شده اند که شما با استفاده از آنها میتوانید تعداد کاربران را چندین برابر کنید ، در این بخش قصد داریم که تمامی این روش ها را به شما معرفی کنیم کافی است که روی این موارد تمرکز لازم را داشته باشید تا نتیجه بگیرید.
۱ ) به ظاهر وب سایت اهمیت دهید : ظاهر وب سایت اولین چیزی است که به چشم مخاطب می آید پس اگر میخواهید بقیه مراحل به خوبی پیش برود باید طراحی خوبی داشته باشید.
ظاهر هر سایت از دو جهت راحتی و زیبایی قابل ارزیابی است ، بهتر است سعی کنید هم به زیبایی ، ترکیب رنگ ها ، استفاده از عکس و متنون با فونت مناسب و … توجه کنید و علاوه بر این زیاد سایت را پیچیده طراحی نکنید تا کاربری که آشنایی زیادی نیز ندارد بتواند به خوبی از آن استفاده کند.
۲ ) محتوا حرف اول را میزند : هر چقدر هم که ظاهر سایت شما زیبا باشد اگر حرفی برای گفتن نداشته باشید نمیتوانید که مخاطب جذب کنید پس به بخش محتوا اهمیت ویژه ای دهید.
محتوا دارای انواع مختلف است که جامع ترین آن محتوای متنی است که دیگر انواع را نیز در دل خود جای میدهد.
کسب درآمد از تولید محتوای متنی فقط برای نویسنده نیست و حتی شمایی که محتوای متنی را میخرید نیز از آن پول درمیاورید ! بله درست است شما نیز با جدب مخاطب میتوانید از محتوای متنی کسب درآمد کنید.
۳ ) فقط ننویسید : محتوای متنی مهم ترین است اما کافی نیست ! پس تصور نکنید اگر فقط متن های طولانی را منتشر کنید مشتری های زیادی جذب میکنید !
متونی که توسط نویسنده آنلاین تولید شده باید که با استفاده از انواع عکس ، فیلم ، استیکر ، گیف ، ویدیو و … به زیبایی هر چه تمام تر برسد.
علاوه بر این بایستی با کیفیت بنویسید ، این را بدانید که ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل توسط هوش مصنوعی و ربات های گوگل به صورت دقیق انجام میگیرد به همین دلیل کیفیت ، علاوه بر جلب نظر مشتری به جلت توجه گوگل نیز کمک زیادی میکند.
۴ ) پیشتیبانی داشته باشید : هر چقدر بیشتر با مخاطب خود در ارتباط باشید اعتماد آنها را راحت تر میتوانید جذب کنید پس سعی کنید یک پشتیبانی قوی را ارائه کنید ، شبکه های مجازی ، ایمیل ، شماره تلفن ، ربات های مجازی و … برخی از ابزار های خوب برای این کار است.
۵ ) یک صفحه درباره ما داشته باشید : به صورت شفاف و واضح باید که هدف سایت خود را به مخاطب منتقل کنید ! یعنی چه ؟ یعنی شما باید به خوبی کالایی که قصد فروشش را دارید و یا خدماتی را که از طریق سایت خود ارائه میکنید را به کاربر معرفی کنید ، به این گونه محتوا ها محتوا های اختصاصی گفته میشود که برای هر وب سایت متمایز است.
۶ ) اضافه کاری نکنید : بهتر است بدانید که پروسه جلب نظر مخاطب به صورت سینوسی است یعنی ممکن است همان قدر که بالا میروید به یک باره سقوط کنید.
پس از اضافه کاری و شلوغ کردن وب سایت بپرهیزید و سعی کنید همواره در همان قله سیسنوس باقی بمانید !
با توجه دیگران پول پارو کنید !!
با شرایطی که امروزه در تمام دنیا حاکم است فردی موفق است که بتواند هر چه بیشتر خود را در قلب و ذهن فراد جای دهد.
هر کاری فلسفه و قوانین خود را دارد هدف ما در این مقاله بررسی جلب توجه مخاطب از طریق وب سایت و تولید محتوا است که در بخش های قبلی دلایل اهمیت و همچنین روش های آن را ذکر کردیم.
روش های مهم جلب توجه مخاطب در کسب و کار های مختلف
در بخش های قبلی تکنیک هایی که میتوایند از طریق سایت مخاطب را جلب کنید را در حالت کلی بیان کردیم در این بخش قصد داریم که روش های مهم جلب توجه مخاطب در کسب و کار های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم برخی از این روش ها برای فروش حضوری نیز موثر میباشند.
نمیتوان به صورت دقیق گفت چه را هایی تاثیر دارد و چه راه هایی تاثیر ندارد زیرا تمامی مواردی که ذکر خواهیم کرد با تجربه به دست آمده است که به احتمال زیاد برای شما نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.
- از کد های تخفیف استفاده کنید : اگر وب سایت فروشگاهی دارید سعی کنید به خاطب های خود به خصوص آنها که برای اولین بار از شما خرید میکنند ، کد تخفیف ارائه دهید تا مشتاق استفاده از وب سایت شما شوند.
- از مخاطبین خود بخواهید شما را معرفی کنند : میتوانید به مخاطبین قدیمی تر خود این پیشنهاد را بدهید در صورتی که شما را به دیگران معرفی کنند ، تخفیف دریافت کنند.
- اگر فروشگاه شعبه فیزکی دارد حتما ادرس دقیق را ذکر کنید : ثابت شده بیشتر کاربران به فروشگاهی که به صورت حضوری نیز فعالیت میکند بیشتر اعتماد دارد پس حتما لوکیشن دقیق خود را ذکر کنید.
- بخش نظرات را فعال کنید : برای بخش های مختلف بخشی را ایجاد کنید که افراد کامنت و نظر خود را بیان کنند و شما نیز در روند کاری خود از این نظرات بهره بگیرید.
- لینک شبکه های مجازی خود را قرار دهید : اگر در شبکه های محازی فعال هستید لینک تمامی آنها را به همراه شماره تماس و ایمیل خود حتما ذکر کنید.
- محتوایی را منتشر کنید که به درد مشتری شما میخورد : بارها ذکر کردیم که فقط نوشتن کافی نیست بلکه درست نوشتن خیلی خیلی مهم تر است پس حتی اگر روزی یک محتوا نیز منتشر میکنید سعی کنید خیلی باکیفیت باشد و نظر مخاطب را جلب کند.
- با رقیب های خود همکاری کنید : استفاده از لینک های خارجی ، تبلیغ و … برخی از همکاری هایی است که میتوانید با وب سایت های مشابه و بعضا غیز مشابه داشته باشید.
- سئو وب سایت را جدی بگیرید : یکی از شعار های سئو تبیلغ بدون اینکه متوجه شوید است ، زیرا شما در صورتی که اصول سئو را به درستی روی وب سایت خود پیاده کنید و رتبه بگیرید ناخواسته تبلیغ میکنید.
- مسابقه یا جشواره برگزار کنید : این راه نیز اثبات شده است و میتوانید برای جذب مخاطب جشواره یا مسابقه ای که با موضوع سایت نیز در ارتباط است برگزار کنید.
برای همینه که سفارش محتوای با کیفیت انقدر مهمه!!
اگر بار دیگر بخش های قبلی را مطالعه کنید بارها اشاره کردیم که تولید محتوا مهمه ، البته تولید محتوای درست و اصولی مهمه !
محتوا متنی در بخش به بخش وب سایت شما دیده میشود یعنی چه در بخش فروش محصول ، ارائه خدمات ، معرفی خود ، وبلاگ ها و … همگی باید از محتوا استفاده کنید.
به همین دلیل بازار محتوا از هر موقعی داغ تر است پول درآوردن از تولید محتوا یبشتر از زمانی راحت تر شده به طوری که از یک محتوای با کیفیت درست نویسنده ها ، صاحبین سایت ها ، گروه های تولید محتوا و … سود میبرند.
البته باز هم اشاره میکنید محتوا باید درست تولید بشه برخی از مهم ترین ویزگی های یک محتوای خوب عبارت است از :
- کپی نداشته باشد.
- از تصاویر و ویدیو های مربوطه استفاده شود.
- علایم نگارشی به صورت دقیق در آن به کار گرفته شود.
- روان باشد و خوانایی آن بالا باشد.
- جمله بندی و کلمات استفاده شده در آن درست باشد و …
سفارش تولید محتوا را چطوری انجام بدیم؟
اگر کارفرما هستید و میخواهید که سفارش تولید محتوا خود را به ثبت برسانید اما نمیدانید چه چگونه در ادامه با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم.
به طور شما با روش های زیر میتوانید برای وب سایت خود محتوا تولید کنید :
۱ ) از پکیج های سئو به همراه تولید محتوا استفاده کنید یعنی تمامی پروسه تولید محتوا و سئو را هم زمان پیش ببرید.
۲ ) از ربات ها و هوضش مصنوعی همانند تولید محتوا با chat gpt و … استفاده کنید.
۳ ) از گروه های تولید محتوا همانند آی سئو استفاده کنید . آي سئو گروهی است که میتوانید با خیال راحت هم سفارش تولید محتوا بزنید و هم اگر نویسنده هستید میتوانید کسب درآمد داشته باشید.
۴ ) از طریق وب سایت های شغل یابی از نویسنده های فریلنسری استفاده کنید و برای وب سایت خود محتوا بخرید.
این چهار روش پر کاربرد ترین ها هستند که بیشتر کارفرما ها از آنها استفاده میکنند در صورتی که اول راه هستید و اطلاعات کافی نیز در این زمینه ندارید پیشنهاد میشود از روش اول استفاده کنید و یا اگر وب سایت شما به رتبه خوبی رسیده و فقط میخواهید به صورت منظم برای وب سایت خود محتوا منتشر کنید میتوانید از روش های دیگر استفاده کنید.
همه چیز در اخر به شرایط شما بازمیگردد پس به خوبی تمامی شرایط حاکم را بررسی کنید و در اخر بهترین راه را انتخاب کنید.