اشتباهات رایج تولید کنندگان محتوا موضوعی هست که قطعا اگر کارفرما هستید یا با نویسندگان زیادی در ارتباطید به این موارد برخوردید، اگر خودتون تولید کننده ی محتوا هستید شاید مرتکب این اشتباهات شدید یا بین همکاران خود مشاهده کردید.
این اشتباهات قطعا جلوی پیشرفت کاری شما را خواهد گرفت حالا چرا؟ چون با هر کدام از این موارد ممکنه کارفرما از کار شما راضی نباشه و روز به روز سفارش های تولید محتوا ی شما کمتر و کمتر بشه!
نمیخوایید که این اتفاق بیوفته؟ چون اینهمه زحمت کشیدید برای افزایش درآمد پس با من همراه باشید.
استفاده از محتوای کپی یعنی قطع همکاری هر کافرمایی با شما
یکی از اشتباهات رایجی که تولید کنندگان محتوا تو زمینه ی کپی رایتتینگ انجام میدن اینکه محتوا رو فقط برای سئو تولید می کنن، این در حالیه که یه محتوا تو وب سایت شما باید مثل یه پادشاه باشه تا اینجوری بتونه کمک زیادی بهتون بکنه تا به یه نتیجه ی خیلی خوب تو رتبه بندی وب سایت تون برسید و توصیه ی من به شما اینکه فقط برای موتور های جستجو محتوا را تولید نکنید.
شما باید راجع به محتوایی که تولید می کنید از قبل فکر کنید و برای نوشتنش کاربر ها و مخاطبین خود تون رو تو اولویت قرار بدید تا به آسانی بتونید پیام تون رو به بازدید کننده ها و کاربر های وب سایت انتقال بدید.
به اونها بگید که می خوایید چه پیامی رو بهشون منتقل کنید، مطمئن باشید که این محتوا توانایی این رو داره که بتونه ترافیک بیشتری برای سایت شما کسب کنه، پس کاری که باید انجام بدید اینکه از ایده های ناب و خاص استفاده کنید.
در واقع یه تولید محتوای غنی و پر فایده همون چیزی هست که توانایی نرخ تبدیل کاربر به مشتری رو داره
عدم بررسی کلید واژه ها یکی از مهم ترین اشتباهات رایج تولید کنندگان محتوا
برای اینکه بتونید یه محتوای اصولی و مفید تولید کنید قبل از هر چیز باید روی کلید واژه ها حسابی وقت بزارید و اونها رو بررسی کنید که این کار با انجام پژوهش و مطالعه امکان پذیره.
این یعنی که قبل از شروع به نوشتن برای هر تولید محتوایی باید زمانی رو برای بررسی و تحقیق روی کلمات کلیدی اختصاص بدید و این کار رو کاملاً جدی بگیرید.
شاید این کار در ابتدا خیلی کسل کننده به نظر بیاد ولی برای رسیدن به رتبه ی خوب تو نتایج جستجوی گوگل لازمه که این روند در ظاهر خسته کننده رو طی کنید و به سادگی ازش گذر نکنید
وای از محتوای غیر قابل فهم:)
یکی دیگه از اشتباهات تولید کننده های محتوا اینکه دست به نوشتن می زنن، محتوایی رو هم تولید می کنن که شاید در نگاه اول خوب و درست به نظر برسه ولی واقعاً محتوای غیر قابل خوندن و خسته کننده هست و در یک کلام به درد نخوره!
واقعیت اینه که برای رسیدن به محتوای با کیفیت و کارآمد باید سختی کشید و نگارش اون اصلا راحت نیست ولی شما نباید دست از تلاش بردارید و باید همه ی توان خود تون رو به کار ببندید تا یه مقاله ای بنویسید که نه تنها مفید و پر فایده هست بلکه یه متن خیلی روان و شیوا هم داره و مخاطب رو پشیمون نمی کنه از خوندنش.
بلکه کاملاً بر عکس خواننده ی محتوای شما از وقتی که برای خواندن و فهمیدن مطالب تون گذاشته خیلی هم راضیه.
استفاده ی بیش از حد کلمه ی کلیدی یا KEYWORD STUFFING
کلمه ی کلیدی یکی از موارد مهم در سئو به حساب می آد. درسته که باید از کلمه ی کلیدی تو جای درست و به موقع استفاده کنید ولی یادتون باشه نباید بیشتر از حد استاندارد و لازم ازش استفاده کنید.
وقتی شما کلید واژه ی مدنظر تون رو پیدا کردید اصلا نیازی نیست تا از اون تو همه ی جملات محتوا تون استفاده بشه و این یکی از اشتباهات رایج تولید کنندگان محتوا همین هست که خیلی زیاد به چشم می خوره.
بیش از اندازه استفاده کردن از کلمات کلیدی نتیجه ی کاملاً معکوس رو برای وب سایت شما به بار میاره و باعث آسیب زدن بهش میشه و حتی رتبه ی وب سایت تون رو هم پایین میاره.
افزونه ی YOAST:
وقتی شما محتوایی رو تولید می کنید که در اون از کلمات مشابه زیادی استفاده شده به معنای اینکه این محتوا صرفاً برای موتور های جستجو نوشته شده و کاربر ها تمایلی به خواندن این محتوا از خود شون نشون نمی دن.
وقتی محتوا بیش از اندازه برای موتور های جستجو بهینه شده باشه باید این ریسک رو بپذیرید که امکان داره با گوگل پنالتی رو به رو بشید و کاربرد افزونه ی YOAST اینجا مشخص میشه که به شما نشون میده که چه مقدار از کلمات کلیدی در متن باید استفاده بشه و میزان اون رو به شما اطلاع میده.
مزیت این افزونه اینجاست که به شما یاد آور میشه که تنها ۲۵ درصد از محتوا تون باید روی کلمات کلیدی مانور بده و بیشتر از اون پلاگین yoast هشدار لازم رو خاطر نشان می کنه تا از تعداد کلمات کلیدی استفاده شده تو متن کم کنید.
علاوه بر این ۵ نکته ای که براتون توضیح دادم موارد زیادی هست که باید تو نوشتن اونها رو رعایت کنید مثلاً از جملات طولانی تو ساختار نگارشی متن استفاده نکنید یا اینکه تا جایی که براتون مقدوره از عبارت ها و کلمات پر تکلف و دشوار استفاده نکنید و سعی کنید تا از یه ساختار روشن و واضح و به دور از هر گونه ابهام توی مطالب تون استفاده کنید.
حتما اطمینان پیدا کنید که کاربر ها اون پیامی رو که شما قصد انتقالش رو به اونها داشتید دریافت و درک کردن به عبارت دیگه با اهمیت ترین بخش سئو قابل درک بودن و واضح بودن برای مخاطب هست.
اشتباهات رایج در روند تولید محتوا زمانی اتفاق می افته که سئو کار ها یا تولید کنندگان محتوا به کیفیت محتوای خود شون هیچ اهمیتی نمیدن.
بنابراین یه محتوای منحصر به فرد که بتونه نظر مخاطب ها و بازدید کننده ها رو جلب کنه باید بدونه شک جدید و خاص باشه و حرفی برای گفتن به کاربر ها داشته باشه و تو نگارش متن حتما کلام شیوا و سادگی فهم محتوا حس بشه و عبارات سخت درش استفاده نشه.
با انجام این کار ها و دوری از اشتباهات رایج در تولید محتوا اطمینان داشته باشید که کاربر ها باز هم به وب سایت شما مراجعه می کنن و نتیجتاً شما می تونید اونها رو برای همیشه در کنار خود تون داشته باشید.