اگه شما به نوشتن محتوا علاقه مند هستید و دوست دارید تا در این زمینه کار کنید در وهله اول آموزش رو جدی بگیرید اما این موضوع رو بدونید شرکت در دوره های درآمد از تولید محتوا و نویسندگی تازه اول ماجرای شماس:) چون چیزی که بیشتر از هر چیزی بهش احتیاج دارید نوشتن و رعایت اصول در محتوا هست.
تا می تونید بنویسید، چون که نوشتن پایه و اساس هر محتواییه، ولی نباید فراموش کنید که کار شما زمانی پیشرفت می کنه و عالی میشه که دارای کیفیت قابل قبولی باشه، خود تون رو درگیر محل نوشتن نکنید، ولی باید حسابی درگیر خود نوشتن بشید.
مسیری که پیش روی شما قرار می گیره با رشد خلاقیت و وسعت واژگانی که روز به روز بیشترش می کنید بزرگتر و بهتر میشه.
سعی کنید خود تون اولین منتقد نسبت به من نوشته هاتون باشید. از بازخورد هایی که مخاطبان نسبت به شما نشون میدن نهایت استفاده رو ببرید.
در نظر داشته باشید که وقتی نوشته ای ساده نوشته بشه خیلی برای مخاطب ها درکش راحت تر و قابل فهم تره و اینطوری به خوندن مطالب شما علاقه مند میشن و خیلی آسون به دنبال کننده های شما تبدیل میشن.

اما نحوه ی پولدار شدن از طریق همین محتوا نویسی خیلی راه مشخصی هست اینکه شما در اوایل کار سفارش تولید محتوا میگیرید و به بهترین نحو تحویل کارفرما میدید و پس از آن که روز به روز سفارش ها بیشتر شد تیم سازی رو برای خودتون انجام میدید.
پس سادگی کلام رو فراموش نکنید، البته ساده نویسی به این معنا نیست که شما کیفیت کار تون رو پایین بیارین. دقت کنید که کاربر ها خیلی زود متوجه ی این موضوع میشن و اگه محتوا های شما کیفیت لازم را نداشته باشه و یا بعد از مدتی کیفیت اولیه شون رو از دست بدن کاربر هاتون رو از دست می دید.
چون اصول نوشتن یه محتوای خوب علاوه بر نوشتن شامل زیاد خوندن و شناخت مخاطب هم میشه که در ادامه اونها رو توضیح میدم.
تمرینات مهم برای تولید کنندگان محتوا و نوشتن محتوا کاربرپسند
- اولین موضوع توی محتوا داشتن بار آموزشی مناسبه که اگه وجود داشته باشه مراحل بعدی تولید محتوا بهتر امکان پذیر میشه.
- از داده های معتبری استفاده می کنه و به اون تکیه می کنه، داشتن اعتبار تو این زمینه خیلی مهمه.
- یه نوشته ی خوب مثل جبر و ریاضیات باید دارای منطق و ساختار مناسبی باشه تا کاربر ها بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و قابلیت درک کردن داشته باشه.
- در عین حال اینکه ساده نویسی توش رعایت شده از جذابیت و سرگرمی زیادی برخورداره و این یعنی که شما به خوندن اون نوشته واقعاً علاقه مند هستید و اینقدر براتون خوندنش جذاب بوده که دوست دارید به مطالعه ی اون مطلب بپردازید و تا انتها ادامه ش بدید.

تاثیر شناخت مخاطب در تولید محتوا
گفتم که شناخت مخاطب یکی از اصول محتوا نویسی خوب به حساب میاد و باید خیلی ویژه به اون دقت کنید.
شاید فکر کنید که شناخت مخاطب ها کار خیلی ساده ای هستش و اصلا سختی نداره ولی اینطوری نیست و بیشتر اونهایی که کار تولید محتوا انجام میدن بدون اینکه فکر کنن از این نوشتن می خوان چه چیزی رو به دست بیارن یا اینکه از نوشته ها شون چه کسانی لذت می برن یا اونها رو تا چه حد تحت تاثیر قرار میدن دست به نوشتن می زنن که این کار خیلی اشتباهه.
شما قبل از هر چیز باید از خود تون بپرسید مخاطب اصلی من کیه؟ و آیا ممکنه مخاطب ثانویه رو مخاطب اصلی من تاثیر بذاره؟ در واقع این شما هستید که باید توی هر مرحله خود تون رو جای مخاطب هاتون بزارید و از جایگاه اونها محتوا ها رو مورد نقد و بررسی قرار بدید.

اگه بخوام براتون یه مثالی بزنم باید بگم که فکر کنید از شما می خوان تا برای یه وب سایت حقوقی تعدادی محتوا بنویسید، مخاطبین اصلی شما قطعا مشتریان حقوقی هستن ولی مخاطبین ثانویه خیلی بیشتر هستن و شامل وکلای دیگه یا خبرنگاران حقوقی و یا حتی اون افرادی میشه که به مطالب حقوقی خیلی علاقه دارند.
این موضوع خیلی اهمیت داره که شما باید اطمینان پیدا کنید که محتوای شما برای همه ی مخاطب ها جالب و قابل فهمه و اونها به چه محتواهایی اساساً احتیاج دارند و دوست دارن چه اطلاعاتی کسب کنن.
داشتن یه لحن ملایم و مهربون تو نوشته هاتون ابزار خیلی با اهمیتی به حساب میاد به قدری که تا حدود زیادی مخاطبین رو همراه شما می کنه و بعد از مدت زمان کوتاهی شما شاهد هستید که چه تعداد به کاربر های دنبال کننده و بازدید کننده های شما افزوده شده.
نکته ی مهم دیگه تو اصول محتوا نویسی به کارگیری عنوان های جذاب و مناسب هست، در واقع انتخاب درست و به جای عناوین سهم زیادی تو دیده شدن و خوانده شدن مطالب تون دارن.
عنوان باید در نگاه اول کاربر ها رو جذب کنه و گویا و کوتاه باشه تا به مطالعه ی مطلب تشویق بشن، چون عنوان محتوا ویترین نوشته ی شما هست و بیشترین تاثیر رو روی مخاطب داره، پس حتما عنوان های چشمگیری رو انتخاب کنید.