با توجه به کسب و کار های امروزی که خیلی هاشون به شکل اینترنتی فعالیت می کنند بسیاری از فروشگاه ها به وب سایت های تخصصی نیاز دارند تا از طریق اونها بتوانند محصولات خود شون رو به کاربر ها و بازدید کننده های سایت معرفی کنند تا فروش بیشتری داشته باشند و سود آوری خیلی زیاد تری در انتظار شون باشه.
برای این کار باید سئو و بهینه سازی سایت انجام بشه تا وب سایت شما به عنوان یکی از گزینه های برتر گوگل به افراد و مخاطبین نمایش داده بشه.
در واقع سئو مجموعه اقدامات و فعالیت هایی هست که تو سایت ها انجام میشه تا به این کار کمک کنه.
مثل تمامی کسب و کار ها در رابطه با بهینه سازی وبسایت هم همینطوره که هزینه برای سئو باید انجام بشه تا بتونید نتیجه ی دلخواه رو بگیرید.
چرا باید برای سئو سایت هزینه کرد؟
وقتی شما یک کلمه ی کلیدی رو داخل گوگل سرچ می کنید ۱۰ مورد از بهترین نتایج در صفحه ی اول به نمایش در می آد که با کلیک بر روی هر کدوم از اونها ممکنه شما به هدف تون برسید.
سئو یکی از ابزار های بسیار رایج تو بازاریابی آنلاین به شمار می آید که اگه بخوایید بازدید هایی که به صورت روزانه از وب سایت تون به عمل میاد بیشتر و بیشتر بشه سئو دستور العمل هایی داره که برای موفق شدن شما خیلی کاربردی و درست هست.
در واقع می تونید به اون به چشم یک فرآیند طولانی مدت و مستمر نگاه کنید که نتایج پایدار تری هم داره.
بهتره اینطوری در نظر بگیرید که برای این کار هزینه ای پرداخت نکردید و اصلا سئو رو هزینه در نظر نگیرید و بهش به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنید.
سئو می تونه مزایای زیادی مثل سبقت گرفتن از رقبا، توسعه ی کسب و کار شما، ایجاد برندینگ، شناخت اولویت ها و نیاز های مشتریان و جلب اعتماد اونها رو به همراه داشته باشه که قطعا برای هر مدیر وب سایتی جذاب و محرک به حساب می آد.
حدود هزینه برای سئو
شما توی هر کسب و کاری که باشید تمایل دارید تا یک پاسخ مستقیم و صریح راجع به قیمت سئو داشته باشید.
یک عدد و رقمی که با بودجه ی شما تطابق داشته باشه و بتونید از پس هزینه های ماهانه و یا سالانه ی وب سایت تون بر بیاید ولی حقیقت اینکه هزینه های مربوط به سئو با توجه به خدماتی که شما می گیرید سنجیده میشن و ممکنه چیزی که شما بهش نیاز دارید با خدماتی که یه وب سایت دیگه بهش احتیاج داره کاملاً تفاوت داشته باشه و همین امر موجب تفاوت در قیمت ها میشه.
دید شما نباید نسبت به این مسئله یعنی هزینه برای سئو محدود باشه تا موقع قیمت گرفتن از خدمات سئو غافلگیر نشید.
این قیمت ها با در نظر گرفتن مواردی مثل محدوده ی خدمات، میزان محتوایی که نیاز دارید، پیش بینی ها از رشد کسب و کار و سطح توقع و انتظارات تون تعیین میشوند.

نکات تاثیر گذار هزینه برای سئو
سوال مهمی که در این زمینه وجود داره اینکه قیمت و تعرفه ی سئو چطوری مشخص میشه و در واقع برای اینکه بتونید تو رتبه بندی گوگل در صفحه ی اول به عنوان نتایج برتر به مخاطب ها نشون داده بشید باید چه میزان هزینه کنید؟
جواب این سوال خیلی ساده هست و همون طور که توضیح دادم هزینه برای سئو اصلا مشخص نیست و نمیشه انتظار داشت که یه لیست قیمت از تعرفه های خدمات مختلف اون رو در دسترس داشته باشید تا بخوایید اونها رو با همدیگه قیاس کنید.
چون که هیچ سایتی با سایت دیگه یکی نیست و برای سئو و بهینه سازی هر وب سایتی قیمت مختلفی وجود داره که من در ادامه بهتون میگم چه عواملی ممکنه بر روی این سطح قیمت ها تاثیر مستقیم بذاره:
- تولید محتوا
- عمر دامنه ی وب سایت
- تعداد کلمات کلیدی
- بک لینک ها
- رقابت میان رقبا
- شرایط فعلی وب سایت
- رتبه ی وب سایت در انتخاب کلمات کلیدی
- شخص یا شرکت ارائه دهنده ی خدمات سئو به شما

قبل از شروع سئو سایت به این موارد دقت کنید.
حالا که این مطالب رو دونستید باید به شما بگم که اگه می خوایید یک تخمین قیمت دقیق از یه شرکت سئو یا شخص سئو کار راجع به خدمات سئو به دست بیارید اول از همه باید یک سری اطلاعات درست و مهم رو درباره ی کسب و کاری که بهش مشغول هستید ارائه بدید.
این کار باعث میشه تا بازاریاب سئو بتونه میزان کاری که باید در وب سایت شما انجام میده مشخص کنه و محتوایی که بهش احتیاج دارید رو تا میانگین قیمت در بیاد و البته اینکه چه مدت زمان طول می کشه تا پروژه هایی که به دست شون می دید رو کامل کنن.
پس متوجه شدید که هیچ برنامه ریزی دقیق و مشخصی برای قیمت سئو وجود نداره و سئو باید با در نظر داشتن عوامل زیادی مثل بازدید وب سایت رقبای شما، موقعیت فعلی عبارات، اعتبار دامنه و سابقه ی شما قیمت گذاری بشوند.

تعیین قیمت ثابت کار خیلی دشواریه و هر وب سایت یا مشتری به فعالیت های مختلفی نیاز دارند و فرایند سئو هم شامل منابع و متخصصان زیادی هست که مجموعه ی این عوامل به هزینه های گوناگونی تبدیل میشوند.
پس اگه شما یک وب سایت رو راه اندازی کردید باید به فکر سئوی وب سایت خود تون باشید چون این موضوع به قدری اهمیت داره که اگه قصد داشته باشید تا از اون چشم پوشی کنید بدون شک توی کار تون نه تنها پیشرفتی حاصل نمی شه بلکه خیلی زود به زمین می خورید.
یا اینکه موفق شدن به این شکل خیلی ریسک پذیره و گاها غیر ممکن هم می تونه باشه و شما وقتی به خود تون می آیید که دیگه خیلی دیر شده و علاوه بر هزینه های سئو وب سایت باید هزینه هایی که در ابتدای راه اندازی وب سایت تون کردید هم دوباره تکرار کنید و این یعنی شکست کامل!
شاید برای شما باور این مسئله که سئو کردن سایت یکی از راه های موفقیت مالی در حال حاضر هست سخت باشه مخصوصاً اگه صاحب کاری باشید که خیلی از روش های سنتی و قدیمی استفاده می کردید.
شرکت هایی که امروزه به سئو کردن و بهینه سازی سایت های مختلف کمک می کنن معمولاً تعرفه ای برای این کار در نظر نمی گیرن و لیست قیمت برای مشتری هاشون تهیه نمی کنند.
مثلاً یکی از سایت هایی که در سئو خیلی قدرتمنده دیجی کالا هست که خیلی خوب داره پیش می ره و موفقیت زیادی به دست آورده.
شما هم اگه علاقه مند به کسب رتبه های بالا از گوگل هستید باید هزینه های مربوط به سئوی وب سایت تون رو بدون کم و کاست بپردازید.
