بالا بردن درآمد تولید محتوا ‌| تبدیل غریبه به کارفرماهای وفادار

بالا بردن درآمد تولید محتوا ‌| تبدیل غریبه به کارفرماهای وفادار

farinush ch

تعداد زیادی  از نویسندگان به دنبال بالا بردن درآمد تولید محتوا خود هستند، این کار ممکن است! البته با رعایت نکاتی که در این بخش مورد بررسی قرار میدهیم.

امروزه شغل های آنلاین زیادی ایجاد شده که توانسته است افراد زیادی را به کسب درآمد برساند، نویسندگی یکی از ساده ترین آنها است که افراد در رنج سنی مختلف می توانند که  در آن مشغول شوید.

نویسندگی آنلاین محتوا همچنین به کسب درآمد در خانه برای دانش آموزان و دانشجویان نیز کمک زیادی کرده که میتوانند در تایم های خالی خود محتوا تولید کنند و درآمد داشته باشند.

ابهامات زیادی در رابطه با این شغل بین افراد ایجاد شده است، شاید از کسانی که نویسندگی را سرسری گرفتند سوال کنید تا صبح برای شما از بدی های نویسندگی بگویید و اگر از فردی که در این مسیر موفق بوده است سوال کنید، ده ها مزیت این کار  را به شما ارائه می کند و شما را مشتاق برای انجام این کار می کند.

به همین دلیل پیشنهاد می شود که اصلا به این شایعات توجه نکنید و هر سوالی دارید از کارشناس معتبر در این زمینه بپرسید.

اگر به خوبی روی نویسندگی تمرکز کنید می توانید که در آمد خوبی از آن کسب کنید. در این مطلب قصد نداریم که بررسی کنیم چگونه از نویسندگی درآمد کسب کنید، بلکه روی صحبت ما با کسانی است که تا حد زیادی با این شغل آشنا هستند و تجربه کار کردن به عنوان نویسنده را داشته اند و اکنون به دنبال راه هایی برای افزایش در آمد خود هستند.

پس اگر این نیاز را در خود حس می کنید ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

بالا بردن درآمد تولید محتوا

برای افزایش درآمد نویسندگی مهارت های خود را تقویت کنید

امروزه سفارش تولید محتوا ی زیادی  از سوی سایت های مختلف به شرکت های تولید محتوا داده می شود که تمامی آنها نیازمند یک نویسنده حرفه ای هستند تا بتواند یک محتوای یونیک و باکیفیت را تولید کند.

اگر همین الان صفحه گوگل خود را باز کنید و عبارتی را در آن سرچ کنید دها سایت به شما نمایش داده می شود که در انها مطالبی مرتبط با عبارتی که وارد کرده اید وجود دارد، گوگل بر اساس الگوریتم های خود به سایت ها رتبه می دهد، اگر از بالا به پایین ( رتبه اول به اخر ) به صورت رندوم سایت هایی را باز کنید و محتوای آنها را بخوانید مشاهده عمده تفاوت ها خواهید شد!

به طور حتم سایت اول هم بهتر محتوا را نوشته و برای شما جذاب تر است و شما ترجیح می دهید از این سایت اطلاعات کسب کنید، اما دیگر سایت ها یا به صورت معمولی نوشته اند و همه را از سایت های دیگر کپی کرده اند به همین دلیل است که سایت آنها رتبه ندارد.

دقیقا این فرق بین نویسنده حرفه ای و معمولی است، نویستده ای که مهارت کافی را دارد به خوبی می داند که چگونه یک محتوا تولید کند که  مخاطب جذب آن شود و این یعنی داشتن مهارت کافی !

پس اگر نویسنده هستید و میخواهید که میزان درآمد خود را افزایش دهید به فکر افزایش مهارت خود باشید.

دیدن آموزش، تمرین کردن، مطالعه مطالبی که دیگر نویسندگان نوشته اند ، کتاب خواندن و … از راه های افزایش مهارت است.

داشتن نمونه کار و رزومه

اهمیت داشتن نمونه کار  و تجربه در این شغل

یکی از نگرانی هایی که نویسندگان دارند این است که نگران آینده شغلی تولید محتوا هستند، در پاسخ به نگرانی های این افراد باید اشاره کنیم که در برخی شرایط این نگران عادی است اما از جهاتی نیز بی مورد و بدون معنا!

اما چگونه ممکن است که این موضوع هم عادی باشد و هم بدون معنا!

در شرایط نگرانی در آینده شغلی برای شما عادی و قابل پیش بینی است که شما هیچ تلاشی در این مسیر نکنید و فقط در ذهن خود اطلاعاتی که از گوشه اطراف به دست آورده اید را تحلیل کنید عادی است که نگران شوید !

اما اگر به خوبی آموزش ببنید و به خوبی نیز مهارت های خود را تقویت کنید دیگر این نگرانی ها برای شما بی معنا خواهد شد !‌

علاوه بر کسب مهارت و تجربه ، ترتیب دادن یک پک از نمونه کار نیز برای پیدا کردن موقعیت شغلی در آینده کاری بسیار مهم و ضروری است !

شما از همان ابتدا که کار نویسندگی را آغاز می کنید باید به فکر این باشید که نمونه های حرفه و کارفرما پسند را جمع آوری کنید تا زمانی که میخواهید با شرکتی کار کنید بتوانید حرفه و تجربه کاری خود را به آنها نشان دهید.

به صورت موردی اگر بخواهیم نکاتی که در رابطه با تهیه نمونه کار توجه داشته باشید را بیان کنیم :

  • تمامی کار هایی که روی آنها وقت زیادی گذاشتید را در یک فایل جداگانه نگه داری کنید.

 

  • سعی کنید هیچ کدام از پروژه های خود را پاک نکنید و از آنها در جای امر نگه داری کنید.

 

  • از شرکت هایی که با آنها کار میکنید حتی اگر که قرار داد نیز ندارید ، یک نامه دریافت کنید تا اثبات کند که شما با آنها در زمینه تولید محتوا همکاری داشتید.

 

  • در رزومه خود ریز به ریز کارهایی که کرده اید را بیاورید البته توجه کنید که باید آن را به ترتیب بنویسید یعنی از مهم ترین کاری که انجام دادید الی اخر.

 

  • سعی کنید از هر نوع محتوایی که نوشته اید یک نوع در نمونه کار های خود قرار دهید و حتما نوع محتوا را ذکر کنید تا کارفرما متوجه شود ، یعنی مشخص کنید که محتوا تخصصی است ، بازنویسی ، ترجمه ، مقاله ، محصول و … . البته توجه کنید اگر که در شرکتی میخواهید مشغول شوید که به دنبال نویسنده در زمینه خاصی است مثلا فقط زمینه تخصصی نویسی ، بهتر است بیشتر از این نوع نمونه کار های خود ارائه دهید.

 

  • از کارفرما هایی که با آنها کار کردید بخواهید که محتوا را با نام شما منتشر کند، زیرا اینگونه بهتر می توانید اعتماد کارفرما های جدید را دریافت کنید.

 

بالا بردن درآمد تولید محتوا

در دسترس بودن شما مزیتی بزرگ برای کارفرما

برای اینکه در آمد خود را از تولید محتوا بالا ببرید سعی کنید که همیشه در دسترس باشید، نویسندگاه زیادی وجود دارند که چون در دسترس کارفرما نیستند، موقعیت های کاری زیادی را از دست می دهند.

پیشنهاد می شود که حتما در روزمه خود از چندین راه ارتباطی استفاده کنید تا کارفرما راحت از هر پلتفرمی که میخواهد با شما ارتباط برقرار کند.

واتساپ ، تلگرام و ایمیل سه پلتفرمی است که بیشتر برای ارتباط گرفتن کاری از آنها استفاده می شود ، پس سعی کنید که در همه آنها برای خود اکانتی بسازید و دسترسی های لازم را نیز داشته باشید.

همچنین در صورتی که با گروهی همکاری می کنید که از پلتفرم خاصی استفاده می کنند بهتر است شما نیز استفاده از آن را یاد بگیرید و برای خود اکانت بسازید تا فرصت های شغلی را از دست ندهید.

نکته بعدی علاوه بر در دسترس بودن این است که زود پیام ها و یا تماس کارفرما را سعی کنید که پاسخ دهید، دیر جواب دادن پیام ها به هر دلیل می تواند باعث شود که کار هایی فرسی که وجود دارد را از دست بدهید.

در دسترس بودن به اندازه ای مهم است که در بین عوامل تاثیر گذار روی درآمد شما یاد شده است و ثابت شده است که نویسنده ای که در دسترس تر است درآمد بیشتری نیز دارد.

 

بالا بردن درآمد تولید محتوا

خودتان را جای کارفرما بگذارید و از دید او به محتوا نگاه کنید

درآمد از تولید محتوا بسته به فاکتور های مختلفی تغییر می کند و نمی توان برای آن مقدار ثابتی را در نظر گرفت، البته می توان فاکتور های تاثیر گذار روی میزان در آمد نویسندگی آنلاین را مورد بررسی قرار داد که این موضوع خارح از حوصله این مقاله است.

بگذریم ! شاید بارها اشاره شده است که برای اینکه کیفیت محتوای خود را ارتقا دهید یک بار خود را جای مخاطب قرار دهید و  محتوایی که تولید کرده اید را بخوانید اما تا به حال شنیده اید که بگویید خود را جای کارفرما بگذار و محتوا را از دید آن نگاه کن !

شاید نشینده باشید ولی ما پیشنهاد میکنیم حتما این کار را انجام دهید ، زیرا قبل از اینکه محتوای شما به دست محاطب برسد باید توسط کارفرما که فردی متخصص تر است تایید شود !

بهتر است فرض کنید که کارفرمایی هستید که میخواهید محتوای خود را در سایت خود بارگزاری کنید و شروع کنید به مطالعه محتوا ( به صورت تخصصی به محتوای خود نگاه کنید ) حال در همین حین خواندن ایراد های خود را برطرف سازید.

زمانی که در حال ویرایش مطلب هستید به مواردی همچون :

  • استفاده درست از کلمات کلیدی فرعی و اصلی
  • انتخاب بهترین تعداد کلمه برای تولید محتوا در صورتی که این کار به خوده شما سپرده شده بود .
  • استفاده درست و به جا از علایم نگارشی
  • عدم تکرار بیش از حد کلمات
  • جمله بندی درست
  • لحن درست با توجه به خواسته کارفرما

 

بالا بردن درآمد تولید محتوا

تاثیر تبلیغات دهان به دهان در بالا بردن درآمد تولید محتوا

منظور از تبلیغات دهان به دهان ، تبلیغاتی است که از سوی فردی بی طرف انجام میگیرد، به عبارت دیگر زمانی که شخص تجربه کار کردن با برند و یا گروهی به فرد دیگر از طریق صحبت های روزمره منتقل می کند ، اصطلاحا تبلیغات دهان به دهان شکل می گیرد.

در این نمونه از تبلیغات صاحب برند هیچ هزینه ای را پرداخت نمیکند و تمامی این تبلیغ ها نتیجه کارها  و خدمات خوبی است که به مشتری خود منتقل می کند.

حال شاید از خود بپرسید در تولید محتوا چگونه ممکن است که تبلیغات دهان به دهان شکل گیرد ؟‌

زمانی که متخصصی کار خود را به بهترین شکل انچام میدهد ، آوازه کار آن بین شرکت های مختلف میپیچد و در نتیجه کارفرما های بیشتری به دنبال این هستند که با شخص مورد نظر همکاری کنند !

تبلیغات دهان به دهان برای هر فعالیت و شخصی صادق است یو هر کس که بتواند آن را فعال کند اعتماد افراد را جذب کرده و درآمد خود را افزایش میدهد.

برخی از روش هایی که کمک میکند تا تبلیغات دهان به دهان افزایش پیدا کند عبارت است از :

  • جذاب بودن ! اگر نویسنده ای باشید که نمونه کار های جذاب را تولید میکند شک نکنید که افراد به شما توجه زیادی خواهند کرد.

 

  • متفاوت باشید : یکی از دلایلی که تبلیغات دهان به دهان را افزایش میدهد ، تفاوت است زیرا افراد علاقه دارند تا در رابطه با کالاها و خدمات متفاوت صحبت کنند.

 

  • در دسترس باشید : اگر نویسنده هستید بهتر است که همیشه در دسترس باشید زیرا این امر برای کارفرما خیلی اهمیت دارد و اگر که مشاهده کنند شما در هر شرایطی کار میکنید و پاسخ گو هستید ممکن است که حتی شما را به شرکت های مختلف متصل کنند.

 

  • حرفه ای عمل کنید : زمانی که شما هم محتوا خود را به صورت حرفه ای تولید می کنید و هم ویرایش آن را به درستی انجام میدهید و در پایان در وقت تایین شده تحویل می دهید ، نظر کارفرما را به خود جذب میکنید.

 

  • با شرکت های مختلف کار کنید : سعی کنید با گروه و شرکت های محتوایی زیادی کار کنید تا بین آنها شناخته شده شوید ، آی سئو و دیگر پلتفرم ها گزینه خوبی برای شروع می باشند.

 

نویسندگی آنلاین

داشتن زمان بندی دقیق حرف اول در انتخاب نویسنده های آنلاین :

اگر که میخواهید یک نویسنده خوب باشید، برنامه ریزی را باید جدی بگیرید ، هیچ نویسنده ای بدون داشتن برنامه ای منسجم نمی تواند تایم خود را مدیریت کند و محتوا های با کیفیت  را تولید کند.

نکاتی که شما به عنوان یک نویسنده باید در زمان بندی پروژه های خود به آنها توجه کنید عبارت هستند از :

  1. سعی کنید یک بار زمان بندی کوتاه مدت داشته باشید و سپس آن را به بازه های کوچک تر تبدیل کنید و برای هر کدام دوباره برنامه ریزی کنید.
  2. در پایان روز کار های خود را مدیدریت کنید و اگر طبق برنامه نرسیدید که موردی را انجام دهید سعی کنید در بهترین جای برنامه قرار دهید تا عقب نیوفتد.
  3. در کنار زمان بندی خود می توایند تعرفه هر محتوایی که تولید میکنید را نیز یادداشت کنید تا درآمد حاصله خود را نیز محاسبه کنید.

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است
×

گفت و گو با پشتیبانی

×