توی این مطلب می خوام براتون راجع به راه های پیشرفت در تولید محتوا صحبت کنم، یعنی اینکه چی کار کنید تا در نوشتن محتوا پیشرفت کنید و بتونید به یه نویسنده ی موفق و حرفه ای تبدیل بشید، پس با من همراه باشید:
برای اینکه بتونید یه محتوای خوبی تولید کنید اول از همه باید ایده های زیادی رو داشته باشید که تو مراحل بعدی بتونید خیلی سریع تر اونها رو تو قالب های متنوع محتوایی تولید کنید که من تو ادامه همه ی اینها رو براتون بازگو می کنم:
راه های امتحان شده توسط تولید کنندگان محتوای حرفه ای
متمرکز باشید:
اگه شما یه نویسنده ی حواس پرت باشید این خیلی بده و بهتون ضرر می زنه، پس سعی کنید که تمرکز داشته باشید، چون متمرکز بودن یکی از خصایص اصلی نویسنده ها به حساب میاد.
برای همین حواس پرتی تون رو کنار بذارید تا سرعت نوشتن مطالب تون خیلی زیاد بشه، مثلاً وقتی که شما برای بررسی ایمیل ها یا خوندن پیام ها می ذارید یا توجه به نوتیفیکیشن های مختلف باعث میشه تا حواستون حسابی پرت بشه و زمان زیادی رو بذارید تا بتونید دوباره روی نوشتن متمرکز بشید.

تحقیق و بررسی پیش از نوشتن:
قبل از اینکه بخوایید موضوعی رو برای نوشتن شروع کنید و دست به قلم ببرید اطمینان پیدا کنید که راجع به موضوعی که می خوایید بنویسید اطلاعات کافی دارید و همه ی اون چیز هایی که برای نوشتن یه موضوع الزامیه رو می دونید.
انجام این کار ها باعث میشه تا دست شما تو نوشتن باز تر بشه و هر وقفه یا تاخیر تو شروع به نوشتن رو به حداقل خودش برسونه.
آشنایی با استراتژی بازار محتوا:
شما هر چقدر هم که کارآمد و سریع باشید باید قبل از اینکه بخوایید محتوایی رو تولید کنید تو راستای بالا تر رفتن و بهتر شدن استراتژی بازاریابی محتوا تون عمل کنید و اگه فکر می کنید وب سایتی که دارید اصلا هیچ استراتژی نداره تلاش کنید تا یه برنامه ی منسجم و هدفمند مطابق با نیاز ها و اهداف خود تون رو مشخص کنید.
اما یک موضوع رو بدونید که پیشرفت در تولید محتوا فقط این نیست که سفارش های تولید محتوای شما بیشتر بشه بلکه کیفیت کار و دیدگاهی که دارید در رابطه با این شغل هم اهمیت بالایی داره.
برای جذب ایده یک سیستم خلق کنید:
اگه شما بتونید یه سیستم بازاریابی و ذخیره ی مؤثر برای جذب بیشتر ایده هاتون ایجاد کنید هیچ وقت ایده ها رو از دست نمی دید و می تونید از همه ی اون چیز هایی که تو ذهن تون هست کاملاً استفاده کنید.
واقعیت اینه که اگه شما ایده های زیادی تو دست داشته باشید خیلی توی زمان به شما کمک کننده هست و تو وقت تون حسابی صرفه جویی میشه.
پس پیشنهاد من اینه که برای ثبت ایده ها تون از هر راهی استفاده کنید و با توجه به موضوعاتی که به ذهن شما میاد سرچ کنید و جستجوی اینترنتی داشته باشید تا اینجوری بتونید به ایده های خیلی بهتر و خلاقانه تری دست پیدا کنید.

شناخت ایده ی اصلی:
وقتی شما توی ذهن تون یه ایده ی اصلی داشته باشید خیلی سرعت نوشتن مطالب و تولید محتوا تون بیشتر میشه تا اینکه قطعا براتون پیش اومده وقت هایی که ذهن شما حسابی درگیره و نمی تونید روی ایده ی خاص و اصلی متمرکز بشید.
پس تمام تلاش تون رو بزارید تا هرچه زودتر بتونید ایده های خود تون رو بشناسید، مثلاً توی یه جمله ایده ی اصلی رو برای خود تون توضیح بدید تا وقتی که دست به قلم می برید و مشغول نوشتن می شید درگیر حاشیه نشید و زود برید سر اصل مطلب!
این کار یعنی شناخت روی ایده ی اصلی باعث میشه تا نوشته های شما بیشتر از قبل منسجم بشه، برای مثال شما وقتی از ساختار مقاله ای که تو دست دارید و می خوایید مشغول نوشتنش بشید یه طرح قبلی داشته باشید باعث میشه تا بدون اینکه از موضوع ایده تون دور بشید محتوا رو بنویسید.
دوستی با چرک نویس:
طبیعیه که ما هر کاری رو که شروع می کنیم به خاطر نا آشنایی و نداشتن تجربه نتونیم تو مرتبه ی اول به موفقیت برسیم. تولید محتوا و نوشتن مطالب هم به همین شکل هست و نباید از خود تون انتظار داشته باشید که تو بار اول بتونید نوشته ی عالی و خوب و بدون هیچ غلط نگارشی بنویسید.
چون یکم دور از واقعیت به نظر می رسه! بهتره که هر بار چیز هایی که به ذهن تون می رسه رو روی کاغذ بیارید و توی بار های بعدی اون رو بخونید و اصلاح کنید.
شاید این کار رو یعنی پاک نویس کردن نوشته ها رو دوست نداشته باشید اما باور کنید که ایجاد تغییرات تو تولید محتوا اینقدر از شما زمان نمی گیره، ولی قطعا نتیجه اون چیزی میشه که باور نمی کنید و خیلی زود شاهد پیشرفت چشمگیر نوشته ها و مطالبی هستید که امضای شما پای اونها هست! و چه چیزی بهتر از این می تونه برای شما نوید بخش موفقیت باشه.

انتخاب عنوان:
وقتی برای نوشته هایی که می نویسید عنوان خاصی انتخاب کنید باعث میشه تا نوشته ها نظم و قانون درستی داشته باشن و خود شما به عنوان نویسنده بهتر می تونید روی هدف اصلی تمرکز کنید.
البته امکان داره که شما وقتی دارید تولید محتوا می کنید بخوایید همون در حال نوشتن یا بعد از تموم شدنش اون رو تغییر بدید و این اصلا ایراد محسوب نمی شه، ولی به هر حال سعی کنید برای هر نوشته عنوان درست و به جایی انتخاب کنید تا تمرکز تون حفظ بشه.
همه ی مواردی که من توی این مبحث براتون بازگو کردم جزو راهکار های اصلی تو پیشرفت در تولید محتوا و محتوا نویسی به حساب می آد.

با رعایت کردن این موارد هست که میگن درآمد از تولید محتوا یکی از پولساز ترین مشاغل دنیا هست اما نه هر محتوایی دیگه:)
اگه شما همه ی این نکات رو توی نوشتن مطالب تون به کار ببرید شک نکنید که نتیجه ای که از پایان کار عاید تون میشه یه تولید محتوای بی نقص یا دست کم با نواقص خیلی کم هست.
البته عالی که روز به روز هم به تعداد مخاطبین و دنبال کننده های شما افزوده میشه، حالا چه تو شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیس بوک و چه اگه شما مدیر یه وب سایت خوب باشید.
بدونید و مطمئن باشید که تولید محتوای دقیق و بدون اشتباه نه تنها خیلی به زیبایی وب سایتی که دارید کمک می کنه بلکه باعث سود آوری و فروش بیشتر محصولات شما هم خواهد شد.