بهترین تعداد کلمه برای تولید محتوا | چقدر بنویسیم؟

بهترین تعداد کلمه برای تولید محتوا | چقدر بنویسیم؟

farinush ch

به وضوح می توان مشاهده کرد که دنیای دیجیتال امروزی در حال حرکت به سمت تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی است ، و تمامی وب سایت هایی که به دنبال پیشرفت و کسب در آمد بیشتر هستند باید این موضوع را جدی بگیرند و به بهترین شکل برای وب سایت خود محتوا تولید کنند.

اگر که شما هم دارای یک سایت اینترنتی هستید و می خواهید که از آن درآمد کسب کنید ، همین حالا باید دست به کار بشید و راه های قدیمی رو فراموش کنید چون دیگر در این زمان صرفا بارگزاری چند محتوای بدون معنا و هدف نه تنها نتیجه نمی دهد بلکه روز به روز نیز سایت شما را تخریب می کند.

محتوای متنی از مهم ترین نوع محتوا ها است که در بحث سئو و جذب مخاطب از اهمیت ویژه ای برخورد دار هستش ، اهمیت محتوای متنی به قدری بالاست که حتی می توان گفت هر کسی که از آن غافل شود باید که رتبه گرفتن و افزایش بازدید را به کل فراموش کند.

نوشتن محتوای کار  نویسنده محتوا ( نویسنده آنلاین ) است و دارای اصول زیادی می باشد که باید نویسنده در زمان نوشتن به آنها توجه کامل داشته باشد یکی از آنها پیدا کردن بهترین تعداد کلمه برای تولید محتوا است، پاسخ سوال اینکه  چقدر بنویسیم؟

بسته به شرایط سایت و سئو سایت شما دارد و جز تخصص سئو کار است، یعنی وظیفه سئو کار سایت است که به نویسنده بگویید در رابطه با هر موضوع چند کلمه بنویسد.

در ادامه سعی میکنیم که بیشتر در رابطه با این موضوع اطلاعات در اختیار شما قرار دهیم.

 

محتواهای طولانی

چرا محتواهای طولانی بازدید های بیشتری دارن؟

طبق نتایج به دست آمده تا به امروزه مشاهده شده است که محتوا هایی که تعداد کلمه بالا تری دارند بازدید بیشتری نیز دارند ،  یا به عبارت دیگر تعداد عمده ای از  کاربران علاقه مند  به محتوا ها با تعداد کلمات بیشتر هستند.

اما علت این امر چیست ؟ با اینکه محتوا های کوتاه وقت کمتری از کاربر می گیرد چرا نتایج به گونه ای است که نشان می دهد که آنها بیشتر به محتوا های طولانی علاقه دارند ؟

به طور کلی مهم ترین دلایلی که باعث شده است که مخاطبین بیشتر به سمت محتوا های طولانی جذب شوند عبارت است از :

۱ ) کاربران در حال ارتقا هستند :

کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند ، روز به روز در حال هوشمند تر شدن می باشند ، به همین دلیل به دنبال این هستند که پاسخ سوال خود را به صورت جزئی و با مشخصات کامل پیدا کنند به همین دلیل است که محتوا های طوالانی که به صورت جامع به بررسی یک موضوع پرداخته اند را به محتوا های کوتاه که چیکیده ای را در رابطه با عنوان  بیان می کنند، ترجیح می دهند.

۲ ) برتری از رقبا : خود را جای فردی بگذارید که عبارتی را در گوگل جست وجو کرده و به دنبال اطلاعات در رابطه با موضوع است ، حال دو وب سایت را در نظر بگیرید که یکی محتوای 500 کلمه را منتشر کرده است و دیگری یک محتوای 2000 کلمه که به جزيبات زیادی پرداخته است ، به نظر شما کاربر به کدام محتوا تمایل بیشتری دارد؟

بدیهی است که سایتی که  محتوای طولانی تر را تولید کرده است ! پس می توان نتیجه گرفت که محتوای های طولانی به شرطی که کیفیت لازم را داشته باشد باعث جذب مخاطب می شود.

۳ ) اعتبار  بیشتر :‌

زمانی که کاربر مشاهده می کند که شما محتوای با کیفیت تری را با تعداد کلمات بیشتر روی سایت خود قرار داده اید متوجه می شود که سایت شما اعتبار بیشتری دارد پس بیشتر به شما اعتماد می کند ،‌این امر از مهم ترین دلایلی است که باعث باعث شده محتوا های طولانی بازدید کننده بیشتری داشته باشند.

۴ ) تنوع بالا :

زمانی که محتوا های بلند تر را مطالعه می کنید اطلاعات بیشتری را به دست می آورید به عبارت دیگر تنوع زیر عنوان ها بالا است اما در یک محتوای کوتاه مثلا 300 کلمه چقدر تنوع می تواند وجود داشته باشد ؟

همین امر باعث می شود که بیشتر مخاطبین به دنبال محتوا های طولانی تر باشند به عبارت دیگر احتمال کپی کاری در آنها کمتر است و کاربر به اطلاعات جدید در رابطه با عبارتی که جست و جو کرده است می رسد.

از کجا بهترین تعداد کلمه برای تولید محتوا سایت خود را بفهمیم؟

یکی از چالش هایی که افراد با آن روبه رو هستند این است که چگونه بهترین تعداد کلمه برای تولید محتوا را بیابد ؟

همان طور که در بخش های قبلی اشاره کوچکی کردیم ، بسته به شرایط و هدفی که دارید باید تعداد محتوا های تولیدی در روز به علاوه تعداد کلمات محتوا را تعیین کنید.

اما منظورمون از شرایط و هدف چیه؟

شرایط یعنی اینکه سایت شما در چه حوضه ای فعالیت می کند به عنوان مثال سایت شما خدماتی است یا فروشگاهی و … ، هدف نیز واضح است، یعنی اینکه شما به دنبال چه هستید و چرا اصلا دارید تولید محتوا می کنید؟

به عنوان مثال می خواهید فروشتان را بالا ببرید ، مخاطب جذب کنید، صرفا فقط هدف دارید در گوگل رتبه بگیرید و ..

با ترکیب این دو عامل می توان تشخیص داد که محتوا ها باید در جند کلمه نوشته شوند.

هنر یک سئو کار حرفه ای این است که بتواند با بررسی الگوریتم های گوگل و همچنین سایت های رقبا به بهترین شکل برای تولید محتوای سایت برنامه ریزی کند، نوشتن تقویم محتوایی یکی از راه های خوب برای سازمان بندی کردن برنامه ها است، معمولا سئو کار ها یک تقویمی را ایجاد می کنند که در آن عنوان محتوا ، کلمه کلیدی محتوا ، تعداد کلمات لازم ، زمان تحویل ، را نوشته است و آن را تحویل نویسنده می دهند تا که محتوا را بنویسید.

پس اگر بخواهیم جمع بندی داشته باشیم به طور کلی عوامل تاثیر گذار بر روی تعداد کلمات یک سایت عبارت است از :

  • نوع سایت ( فروشگاهی ، خدماتی ، اطلاعاتی و … .)
  • هدف از تولید محتوا
  • محلی که قرار است از محتوا استفاده شود ( مثلا برای محصول است یا مقاله ای علمی و … . )

محتوای محصول

محتوای محصول و مقاله از نظر تعداد کلمه چه تفاوتی دارد؟

زمانی که سفارش تولید محتوا خود را به نویسنده ثبت می کنید باید مشخص کنید که محتوای مورد نیاز شما محصول است یا مقاله .

شاید کمی گنگ به نظر برسد پس بهتر است که ابتدا هر کدام از این محتوا ها را تعریف کنیم :

  • محتوای محصول : معمولا از این محتوا ها در فروشگاه های اینترنتی استفاده می شود که به صورت محدود و در کلمات کم باید مشخصات محصول را توصیف کند .
  • مقاله : منظور از محتوا های مقاله ای ، نمونه های طولانی هستند که در آنها به جزئیات بیشتری پرداخته می شود .

حال که با مفهوم این دو نوع محتوا آشنا شدید می توانیم مهم ترین تفاوت هایی که با یکدیگر دارند را بررسی کنیم :

  1. محتوا های محصول فقط به اصل توجه دارند در حالی که محتوا های مقاله به جزئیات توجه می کنند .
  2. محتوا های از نوع محصول معمولا بین 300 تا 1000 کلمه هستند اما مقاله ها حتما از 1500 کلمه بیشتر می باشند .
  3. محتوا های محصول فقط در سایت های فروشگاهی استفاده می شود ولی محتوا های مقاله در انواع سایت های مختلف می تواند که مورد استفاده قرار گیرد .
  4. کلمه به کلممه محتوا های محصول مهم است و باید که روی آنها کار شده باشد ولی برای محتوا های طولانی به خصوص آنهایی که بالای 2000 کلمه دارند دیگر نیاز نیست که به صورت دقیق روی کلمات کار شود و آنچه مهم است رساندن مفهوم به بهترین شکل است .
  5. معمولا هدف از مقاله ها جذب مخاطب است اما هدف از محتوا های محصول معرفی و تبلیغ یک کالا یا محصول خاص و در نتیجه آن افزایش فروش می باشد .

 

بهترین تعداد کلمه برای تولید محتوا

هشدار های جدی برای تولید محتواهای طولانی

پول درآوردن از تولید محتوا در برخی مواقع به حدی برای افراد شیرین می شود که موضوع اصلی از دست آنها خارج می شود و آنها فقط به دنبال این هستند که خیلی سریع فقط محتوا های بسیار طولانی را بدون رعایت نکات لازم  بنویسند و هیچ دقتی به خرج ندهد و محتوا های بی کیفیت را که هیچ کس تمایل به مطالعه آنها را ندارد تولید کنند.

اما باید بگوییم که این راه غلط است و نویسنده ای موفق است که در حین اینکه سریع می نویسند به تمامی نکات مربوط به سئو ، املا ، نگارش ، معنا و … محتوا نیز توجه می کند .

به طور کلی برخی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با نوشتن محتوا های طولانی باید به آن توجه کنید را در این بخش بررسی می کنیم ، در صورتی که از مورد زیر غافل شوید هشدار جدی محتوای بی کیفیت را حس خواهید کرد .

  • فقط ننویسید : نویسنده های زیادی وجود دارند که کار آنها فقط نوشتن است ! یعنی آنها هیچ توجه ای به کیفیت ندارد . خوب است در حین نوشتن محتوای های طولانی ( مثلا بالای 2000 کلمه ) کمی به عقب بازگردید و مطالبی که نوشتید را بخوانید تا رشته کلام از دست شما خارج نشود.

 

  • کپی ممنوع : چه بخواهید و چه نخواهید کپی قاتل محتوای شما است ، حتی اگر بهترین و مفهومی ترین محتوای n کلمه ای را نیز نوشته باشید اما کپی باشد ، هیچ اثر مثبتی برای سایت شما نه تنها ندارد بلکه اثرات منفی زیادی نیز به همراه خواهد داشت.

 

  • نکات نگارشی فراموش نشود : در این تصور نباشید که ویرایش کننده باید برای مطلب شما علامت های نگارشی را بگذارد ، خوده شما نیز باید در حین نوشتن هر کجا که نیاز بود از علامت مورد نیاز استفاده کنید در غیر این صورت خواندن محتوا برای مخاطب و کارفرما سخت خواهد شد.

 

کلمات تکراری : در محتوای طولانی به ترافیک کلمات توجه کنید و سعی کنید از کلمات جذاب و جدید استفاده کنید و یا حتی الامکان از کلمات تکراری استفاده نکنید.

 

بهترین تعداد کلمه برای تولید محتوا

حالا که تعداد کلمات رو فهمیدم روزی چند محتوا منتشر کنم؟

یکی از فاکتور هایی که روی درآمد از تولید محتوا تاثیر دارد تعداد محتوایی است که می نویسید ، بدیهی است که هر چقدر بتوانید در روز زمان بیشتری بگذارید و محتوا های بهتر و با کیفیت تر را تولید کنید در آمد بیشتری نیز خواهید داشت ، سایت های زیادی امروزه همانند آی سئو وجود دارد که می توانید وارد آن شوید و علاوه بر اینکه از تعرفه تولید محتوا با خبر شوید ، به نویسندگان آی سئو بپیوندید و درآمد کسب کنید  .

نوشتن محتوای اختصاصی برای یک وب سایت مشخص نیز از راه دیگر کسب در آمد است .

علاوه بر آن موضوع مهم دیگر تعداد محتوایی است که باید در وب سایت ها منتشر شود ، برخی در این تصور اند که اگر در طول یک هفته هر چه محتوا نیاز است را در سایت خود آپلود کنند دیگر کار تمام است !

اصلا این طور نیست ، اولا بدانید که کیفیت از کمیت مهم تر است و اگر روزی هزار تا محتوای بی کیفیت نیز منتشر کنید هیچ تاثیر نخواهید از آن دید .

دوما باید در کار تداوم داشته باشید یعنی نباید یک روز محتوا بگذارید اما پنج روز یادتون بره اصلا قرار بود چیکار کنید !

پس باید که بتونید با توجه به اینکه محتوا های سایت شما چه تعداد هستش و چقدر دیگه باید تا چه تاریخی بهش اضافه بشه برنامه ریزی کنید و هر روز به تعداد مشخص محتوا در سایت خود محتوا بارگذاری کنید نه کم تر و نه بیشتر !

 

بهترین تعداد کلمه برای تولید محتوا

تاثیر تعداد کلمات محتوا بر روی سئو

به طور کلی طبق الگوریتم های گوگل سایتی که بتواند محتوا های جامع تر و با کیفیت تری را منتشر کند رتبه بالاتری نیز خواهد داشت!

پس تعداد کلمه بر سئو سایت تاثیر دارد اما این موضوع به معنای این نیست که شما برای کوچکترین موضوع نیز شروع به نوشتن محتوا های طولانی کنید بلکه باید موضوع را بررسی کنید و با توجه به نیاز مخاطب و سایت های رقبا کلمات مورد نیاز را مشخص کنید و تحویل نویسنده خود دهید تا برای شما محتوا را تولید کند.

همچنین فراموش نکنید که سایت شما  به محتوا های کوتاه نیز به اندازه محتوا های طولانی نیاز دارد.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است
×

گفت و گو با پشتیبانی

×