چگونه کلمات کلیدی مناسب برای سایت انتخاب کنم؟

چگونه کلمات کلیدی مناسب برای سایت انتخاب کنم؟

farinush ch

تو این مبحث می خوام براتون راجع به کلمات کلیدی مناسب برای سایت و اینکه بر چه اساسی انتخاب میشن صحبت کنم، اگه شما صاحب یه وب سایتی هستید یا یه صفحه ی اینترنتی رو مدیریت می کنید بدون شک می دونید که توی سئو انتخاب کلمات کلیدی خیلی مهمه و از روش های مختلفی برای گزینش اون میشه استفاده کرد.

مثلا بررسی سایت رقبامون و از روی حدس و گمان و غیره، ولی با توجه به این مسئله که توی این روز ها بازار رقابت اینترنتی خیلی داغه و وب سایت ها هم هر روز درحال افزایش پیدا کردنه استفاده از این روش ها اصلا کافی نیست.

شما باید همه ی تکنیک های سئو رو یاد بگیرید تا اینجوری بتونید از رقباتون جلو بزنید.
کلمه ی کلیدی یا کلید واژه در واقع کلمه ای هست که شما با استفاده از اون یه محصول یا وب سایتی را در بهترین حالت خودش به دیگران معرفی می کنید و معمولاً کاربر ها وقتی به دنبال کلید واژه ی خاصی می گردن اون را سرچ می کنن و موتور های جستجو صفحاتی که مربوط به اون کلمه ی کلیدی میشه یا هم خانواده هاش رو نمایش میدن.

قبل از بررسی تک تک موارد به صورت جدا بهتره بهتون پیشنهاد بدم مقاله ی آموزش عملی تحقیق کلمه کلیدی رو حتما ببینید چون شمایی که الان توی این صفحه هستید شک ندارم به دردتون میخوره 🙂

کلمه کلیدی مناسب برای سایت

حالا وقتشه که با هم مراحل انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت رو بررسی کنیم:

هدف جستجو مهم ترین مرحله:

برخی از افراد بدون اینکه هدف جستجو را در نظر بگیرن صرفا فقط به دنبال کلمات کلیدی هستن که خیلی پرتقاضا و مطرح هستن و هیچ فایده دیگه ای براشون نداره.

مثلا شما یه سایت راجع به انواع ساعتهای مچی دارید و تو جستجوی کلمات متوجه میشید که نحوه ی پاک و تمیز کردن ساعت مچی خیلی سرچ شده ولی آیا این کلمه ی کلیدی برای شما سود آور هست یا خیر؟ پس به دنبال هر کلمه ی کلیدی هدف کاربر از سرچ اون رو در نظر بگیرید.

کلمه کلیدی مناسب برای سایت

گزینش کلمه ی کلیدی به وسیله ی مشتری

بررسی کنید و ببینید که کاربر ها به دنبال چه نوع کلمه ی کلیدی هستن و کدام کلمات سرچ بیشتری داره و خود تون رو به جای مخاطب قرار ندید و فکر نکنید که انتخاب شما انتخاب کاربر ها هستش، چون ممکنه اونها کلماتی رو انتخاب کنن که ترافیک بالایی دارن ولی به ذهن شما نرسیده.

دقت در نتایج جستجو

ده ها ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی وجود داره که نباید خود تون رو تو اون غرق کنید. یادتون باشه که کلماتی که serp گوگل پیشنهاد میده و راهنمایی می کنه رو تو اولویت قرار بدید.

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط

شما برای اینکه بتونید یه محتوای جامعی بنویسید باید از کلمات کلیدی مرتبط در کنار کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید تا محتوای شما خیلی خوب دیده بشه که ارتباط این کلمات در کنار هم باید به خوبی حس بشه و برای همین خیلی روی تعداد کلمات حساسیت نشون ندین و به ربط داشتن شون به همدیگه اهمیت بدید.

کلمه کلیدی مناسب برای سایت

کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی می تونن به شما کمک کنن، چون رتبه گرفتن از گوگل تو اینجور کلمات خیلی آسون تره و با هدف مشخصی سرچ میشن و افرادی که آماده ی خرید کردن هستن حاضرن روی اونها سرمایه گذاری کنن.

ارتباط با مشتری یکی از بهترین راه های انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت

زمانی که شما با مشتری در ارتباط باشید خیلی راحت تر می تونید تشخیص بدید که اونها به دنبال چه کلمات و عباراتی هستن و از طرح سوالات شون چه انتظاراتی دارن، اینجوری دایره ی لغات تون بیشتر میشه، علاوه بر اون تلاش کنید تا همیشه به روز باشید مثلا تو حوزه ی کاری خودتون شبکه های اجتماعی رو بررسی کنید، این موضوع خیلی به شما کمک می کنه.

زیر نظر گرفتن رقبا

همیشه رقبا تون رو تحت نظر بگیرید و فعالیت های کاری اونها را بررسی کنید، اینطوری باعث میشه تا کلمات کلیدی جدیدی به دست بیارید و راه های دسترسی به رقبا رو پیدا کنید و اصلا اونارو دست کم نگیرید.

کلمه کلیدی مناسب برای سایت

بومی سازی کلمات کلیدی

مشکل خیلی از افراد اینه که هیچ کاری برای بومی کردن کلمات کلیدی انجام نمی دن که این توجه نکردن به مکان باعث میشه تا هر چه تلاش کردید بی نتیجه بمونه، برای مثال یه محصول ممکنه تو شهر های مختلف با اسم های متفاوتی شناخته بشه که شما او را ندونید اما اگه بومی سازی کلمات کلیدی رو انجام بدید به مشکل بر نمی خورید.

در کنار گوگل به بقیه ی کانال ها هم اهمیت بدید

زمانی که بحث سئو میشه همه تصور می کنن که سئو فقط برای گوگله، درسته که بخش بزرگیش متعلق به گوگل هست ولی باید بدونید که خیلی از کاربر ها یا مشتری ها ممکنه از موتور های جستجوی دیگه ای به غیر از گوگل استفاده کرده باشن برای همین نباید تمرکزتون رو فقط برای گوگل بزارید، مثلا شبکه های اجتماعی اینستاگرام، یوتیوب، توئیتر همه ی اینها برای فعالیت شما محیط خوبی دارند.

از کلمات کلیدی به شکل طبیعی استفاده کنید

اگر شما جزو اون دسته از محتوا نویس هایی هستید که دلتون می خواد متن ها و محتوا ها را به هر شکلی که دوست دارید بنویسید و آخر سر کلمات کلیدی رو بهش اضافه کنید بهتره بهتون بگم که این کار را برای همیشه ترک کنید یا سئو رو ببوسید بزارید کنار چون این کار به سئوی کلاه سیاه معروف هست که به نوعی اهمیت ندادن به کاربر محسوب میشه و سال های خیلی زیادیه که دیگه این کار انجام نمیشه.

کلمه کلیدی مناسب برای سایت

اولویت با کلمات کلیدی کم سرچ


کلمات کم سرچ یکی از بهترین روش هایی است که میتواند به شما در پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای سایت کمک کند، اگه شما تنها به دنبال کلمات کلیدی حجم بالا هستید یا آموزش درستی تو این زمینه ندیدید یا اینکه بودجه ی زیادی برای این کار دارید که البته انتخاب های آسون تر رو از دست میدید.

هدف کاربر ها از این کلمات کلیدی معلوم نیست و رقابت تو اونها خیلی دشواره، مثلا وقتی کاربر کلمه ی مبل رو جستجو می کنه معلوم نیست هدفش چی بوده، خرید مبل یا تعویض مبل یا هر چیز دیگه ای که مربوط به مبل میشه، پس سرمایه گذاری روی این کلمات واقعا ریسکه.

کلمه کلیدی مناسب برای سایت

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است
×

گفت و گو با پشتیبانی

×